Langagerskolens byggeprojekter

Langagerskolen har flere spændende byggeprojekter i støbeskeen. Her vil vi løbende dele nyheder og billeder fra byggeprocessen.

skolen set fra luften

Grundet stigende elevtal udvides Langagerskolen med en ekstra elevbygning på Bøgeskov Høvej i stil med de eksisterende H-formede elevbygninger.

Placeringen af den nye elevbygning medfører imidlertid, at den eksisterende legeplads nedlægges. Til gengæld etableres en helt ny legeplads, hvor udvalgte redskaber fra den nuværende legeplads også reetableres.

Endelig udvides skolens idrætsfaciliteter med en stor multisal, fitnessrum samt nye omklædningsrum.

Vi glæder os meget til at komme i gang med byggeprocessen og ikke mindst til at kunne tage de nye faciliteter i brug.

Konstatering af fredskov
    For at få plads til multisalen og den nye legeplads er det nødvendigt at fælde nogle træer i området mellem Langagerskolen og Center for Specialpædagogiske Børnetilbud (CSB). Det har dog vist sig, at der er konstateret fredskov i dette område, og skolen har derfor søgt Miljøstyrelsen om dispensation til at fælde de nødvendige træer. Grundet en forventet sagsbehandlingstid på 12-14 måneder er det blevet besluttet at fremskynde opførelsen af den nye elevbygning, som forventes at kunne bygges uden om fredskovslinjen. Dette vil også påvirke den eksisterende legeplads, da den ligger op ad byggelinjen for den nye elevbygning.

Langagerskolens nye legeplads
    Langagerskolens nye legeplads har været i miniudbud, og vinderen blev HAGS.
    HAGS vil skabe nogle fantastiske udeområder for Langagerskolens elever med masser af plads til leg, bevægelse og læring. Opførelsen af den nye legeplads er sket i løbet af 2023.

Se billeder fra legepladsens byggeproces nedenfor.

Læs mere om den nye legeplads i præsentationen nedenfor.

Sidst opdateret: 11. januar 2024