Om skolen

Her kan du læse om Langagerskolens fysiske rammer og organisatoriske opbygning.

billede af australske aboriginals med skolens logo

skole og børn udenfor

Langagerskolens bygninger i Viby

Skolebygningerne er arkitekttegnede ud fra et særligt hensyn til elevernes behov for rolige, opdelte og overskuelige rammer. Skolen er placeret i fredelige og naturskønne omgivelser.

Vores skole ligner ikke den gængse folkeskole, da vi har en række mindre huse, som er placeret med jævne mellemrum på skolens grund i Viby. Langagerskolen fungerer primært som et helhedstilbud, hvor skole og fritidsordning er integreret, skolegangen dækker således hele dagen.

legeområde med bålsted og gynger

Langagerskolen i Kolt

Den 1. oktober 2021 udvidede Langagerskolen med en afdeling i Kolt som følge af stigende elevtilgang.

Afdelingen har til huse i den tidligere Kolt Skole på Kolt Østervej 45 i Hasselager, hvor lokalerne er renoveret og tilpasset til at understøtte undervisningen af Langagerskolens målgruppe.

Kontakt til afdelingen i Kolt sker ved at ringe til Langagerskolen på telefon 86 28 73 55.

Skolens logo

Logoet er inspireret af de australske aboriginals' ikon for 'menneske'. Det originale billede hænger i skolens hovedindgang.

billede af australske aboriginals med skolens logo

Langagerskolens certifikater

Langagerskolens el-forbrug er CO2-neutralt, og 100% produceret af vindmøller i Danmark. Langagerskolen har fået et miljødiplom, som gives i forbindelse med at reducere miljøbelastningen. Langagerskolens miljødiplom

Hjertestarter

Langagerskolen er en del af Trygfondens Hjertestarter-Netværk. Formålet med netværket er at indsamle oplysninger om hjertestarternes placeringer rundt omkring i landet.

Du kan læse mere om hjertestarternes tilgængelighed og placering på hjertestarter.dk. Herfra kan du også downloade Trygfontens Hjertestarter app, der er tilgængelig til både iPhone og Android.

Skolens ledelse består af skoleleder, viceskoleleder og 5 pædagogiske ledere.

Det administrative fællesskab, der dækker Langagerskolen består af en administrationsleder med tilhørende teknisk-administrativt personale.

Udgangspunktet for ledelsen på Langagerskolen er Aarhus Kommunes værdier: Troværdighed, Respekt og Engagement. Det betyder i praksis, at ledelsen arbejder med værdierne som en integreret del af skolens nye organisation, som blandt andet er affødt af en analyse af Langagerskolens virksomhed med fokus på arbejdsmiljø og undervisningsmiljø.

Sidst opdateret: 4. december 2023