Socialt

At kunne begå sig socialt er for mange mennesker med socialkognitive vanskeligheder enormt udfordrende.

drenge styrer hjemmebyggede biler med Ipads

Den kognitive stil er anderledes, og måden at modtage og bearbejde informationer og indtryk er ofte præget af misforståelser og fejltolkninger. I den rette kontekst kan elever på Langagerskolen meget af det, som jævnaldrende også kan. I samarbejde med forældrene arbejdes på, at elever på Langagerskolen bliver så livsduelige, som de kan, hvilket betyder, at de kan begå sig selvstændigt, træffe vigtige beslutninger om eget liv og dermed opnår deres drømme.

Al social adfærd skal læres. Sociale kompetencer indtænkes ind i alle aktiviteter og er centrale i elevernes udvikling og trivsel.

Sidst opdateret: 16. november 2023