Fonden Samrådet

Struktureret, Visualiseret Specialpædagogik. 5-dages intensivt træningskursus for ansatte ved specialskoler, gruppeordninger, skoler med inklusion, SFOer, klubber m.v.

Max. 25 deltagere

Målgruppe: Kurset henvender sig til fagfolk, som i deres daglige arbejde indgår i undervisning og behandling af mennesker med Autisme Spektrum Forstyrrelser.

Kurset veksler mellem teori og praksis med vægt på deltagernes aktive medvirken. Teoridelen omhandler emner som autisme karakteristika, struktureret visualiseret special pædagogik, assessment, kommunikation og sociale færdigheder.

I praksisdelen deltager hver formiddag børn og unge med Autisme Spektrum Forstyrrelser.

Kursusleder: Yderligere oplysninger fås hos Birgit Willum Jensen, pædagogisk konsulent, Langagerskolen, tlf: 22 65 64 58, bwil@aarhus.dk.

Dato: 9/9 til 13/9 2024

Sted: Langagerskolen, Bøgeskov Høvej 10, 8260 Viby J

Tilmelding: Sidste frist for tilmelding er 5. august 2024.

Fonden Samrådet

Sidst opdateret: 12. december 2023