Hvad er helhedstilbuddet?

Hvem er vi og hvad kendetegner Langagerskolen?

børn eksperimenterer med at affyre en pil fra en hjemmelavet konstruktion

Langagerskolen er en specialskole for elever med Autisme Spektrum Forstyrrelser (ASF) og svær ADHD. Vi løser en særlig opgave i forhold til børn og unge med ASF og svær ADHD og sammen med vore samarbejdspartnere arbejder vi kontinuerligt på at bringe ny viden og forskning ind i praksis.

Vi arbejder altid ud fra det enkelte barns individuelle forudsætninger. Vi ønsker at støtte og udvikle det hele menneske, og derfor arbejder vi målrettet med børnene og de unges sociale og faglige kompetencer.

Vi ønsker livsduelige og selvstændige elever, som forlader skolen med en  god opmærksomhed på egne behov og en klar identitetsfornemmelse og med en oplevelse af at være inddraget, hørt og forstået.

Vi prioriterer et tæt samarbejde med forældrene om elevens udvikling og trivsel og sætter sammen mål for barnet og dets læring. Vi har stort fokus på, at den enkelte elev kan arbejde med strategier i dagligdagen og samtidig blive i stand til løbende at udvikle nye strategier.

For os er det vigtigt, at børnene og de unge kan indgå i meningsfulde fællesskaber sammen med skolekammerater ud fra fælles interessefelter.

Flere og flere af vore elever gennemfører Folkeskolens Afgangsprøver og fortsætter efter Langagerskolen på ungdomsuddannelser eller anden meningsfyldt beskæftigelse.

Du er altid velkommen til at kontakte os og få mere information om skolen og eventuelt aflægge os et besøg.

Skolens åbningstid

Mandag til torsdag.. kl. 6:30 - 17:00 (helhedstilbuddet kl. 8 - 16)

Fredag...................  kl. 6:30 - 16:30 (helhedstilbuddet kl. 8 - 16)

SFO-skolefritidsordning

Langagerskolen fungerer primært som et helhedstilbud, hvor skole og fritidsordning er integreret. Derfor dækker skolegangen hele dagen.

Sidst opdateret: 12. december 2023